Coca-Cola steekt half miljoen in opleiden jonge ondernemers

De stichting Jong Ondernemen heeft een grote financiële injectie gekregen van The Coca-Cola Foundation. Die draagt de komende drie jaar in totaal een half miljoen euro bij aan projecten die het ondernemerschap onder kansarme middelbare scholieren moeten stimuleren.

Het geld gaat naar het programma Junior Company van Jong Ondernemen. Dat is erop gericht scholieren van vijftien tot zeventien jaar een jaar lang een eigen bedrijf te laten runnen. 

Stichting Jong Ondernemen laat op dit moment jaarlijks 85.000 jongeren kennismaken met het ondernemerschap. De stichting heeft daartoe lesmethoden ontwikkeld die worden gebruikt in het basisonderwijs tot aan de universiteit.  

Op de basisschool houden kinderen daarbij nog een virtueel bedrijf draaiende, op de middelbare school gaan ze al aan de slag met een echte onderneming. Het programma Junior Company richt zich op jongeren in de zeven grootste steden in het voorlaatste jaar van de middelbare school.

De stichting heeft als doelstelling om in 2022 per jaar 250.000 jongeren te begeleiden.

Lees meer over:

Lokaal adverteren op NU.nl

Tip de redactie