Podcast: Hoe Ace & Tate een nieuwe standaard in brillen wil neerzetten

De 'laagdrempelige en goed geprijsde' brillen van Ace & Tate gaan de hele wereld over. In de podcast Klaar voor de Start spreekt NU.nl-verslaggever Julien Dom oprichter Mark de Lange over zijn groeiende bedrijf. "Wij zijn onderdeel van de nieuwe garde", zegt hij. "Mede dankzij het internet zit er niemand tussen ons en de klant, ook geen extra winstmarge."

Je kunt je abonneren op deze podcast via iTunes. Gebruik je een Android-telefoon? Dan kan je in een gedownloade podcastapp zoeken op NUzakelijk. Of luister hieronder via Soundcloud.

Klik op de afbeelding om de podcast te beluisteren via Soundcloud:

Onderbuikgevoel

Ace & Tate groeide van drie mensen in 2013 tot 250 in 2017. Dat doet De Lange naar eigen zeggen op basis van 'data en onderbuikgevoel'. Een goed team samenstellen en behouden is volgens de ondernemer 'tricky' als je zo snel groeit.

"Je kunt niet meer aan iedere knop draaien. Ik heb nu het vertrouwen in de mensen om me heen, maar ik dacht altijd dat ik het zelf nog beter kon. Groei is voor mij de definitie van een startup, dat heb je nodig om geld aan te kunnen trekken."

Over Ace & Tate

Ace & Tate: Brillenmerk
Oprichters: Mark de Lange, Camiel de Lange van Bergen
Oprichting: 2013
Werknemers: 250

In de podcastserie Klaar voor de Start spreekt NUzakelijk ondernemers over de uitdagingen van het opstarten en ontwikkelen van een bedrijf. Alle afleveringen zijn hier terug te vinden.

Deze podcast is mede mogelijk gemaakt door ING. We horen graag jouw mening over de podcast van NUzakelijk. Mail naar lindsay@nu.nl.

Lokaal adverteren op NU.nl

Tip de redactie