Unilever Ventures, de investeringstak van het gelijknamige voedingsmiddelenconcern, neemt een belang in het Duitse huishoudplatform Helpling.

De investering van Unilever komt op het moment dat Helpling de mogelijkheid bekijkt om ook schoonmaakproducten te verkopen.

De investering zal voor een groot deel gebruikt worden voor de technische ontwikkeling van het platform. Helpling zegt de komende twaalf maanden te streven naar winstgevendheid en verdere uitbreiding naar meer landen.

In landen zoals het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Singapore en Nederland werken de bedrijven al samen. Schoonmaakartikelen van Unilever worden bij de klanten van Helpling gedistribueerd en er wordt gezamenlijk 'content' ontwikkeld.

"Unilever heeft een aantal van de sterkste merken wereldwijd opgebouwd. Het benutten van deze krachten en expertise creëert een sterk voordeel voor ons", aldus Benedikt Franke, medeoprichter van Helpling.

Volgens Olivier Garel, die aan het roer staat bij Unilever Ventures, groeit de sector voor huishoudelijke diensten en heeft Helpling laten zien een rendabel verdienmodel op te kunnen zetten.

"Onze investering in Helpling geeft ons toegang tot een markt die nog in de kinderschoenen staat, maar enorm veel potentie heeft."