Yves Gijrath (Masters of LXRY): 'Op dit moment werk ik zestien uur per dag'

NUzakelijk neemt wekelijks een werkdag door met een ondernemer. Deze keer is dat Yves Gijrath. Gijrath staat aan het hoofd van LXRY Media Group, dat onder meer Masters of LXRY organiseert en het blad LXRY Magazine uitgeeft.

Gijrath werkt in de weken rond de beurs minimaal zestien uur per dag. "Maar daar word je niet moe van hoor, ik vind het lekker om hard te werken. Ik heb er ook veel plezier in."

De media-ondernemer staat om 6.00 uur op, waarna hij een kopje koffie zet voor zijn vrouw en zichzelf en De Telegraaf leest. "Vervolgens proberen we met onze twee jongens rond 6.45 uur te ontbijten."

De werkdag begint rond 7.30 uur. "Eerst lees ik mijn e-mails en neem ik mijn berichten op Whatsapp door. Ik krijg momenteel veel verzoeken om kaarten voor de openingsavond van Masters of LXRY", vertelde Gijrath afgelopen maandag.

Telefoneren

Vervolgens wordt een groot aantal telefoontjes gepleegd. Met de event manager, om te vragen wat er nog allemaal moet gebeuren. Met een aantal grote klanten, om te vragen hoe het gaat en of Gijrath ze nog ergens mee kan helpen.

Met Winston Gerschtanowitz, gasthoofdredacteur van LXRY Magazine, om de line-up van donderdag door te nemen en met horeca-ondernemer Won Yip, die vorig jaar het duurste penthouse van Nederland kocht.

"Ook ben ik veel in de RAI te vinden, waar de beurs plaatsvindt. We hebben wel een planning gemaakt, maar er zijn toch altijd veel vragen en verzoeken. Zo was een grote stand verkeerd opgebouwd, dus dat moest opnieuw. Een groepje ondernemers uit het oosten wilde graag voor de deur parkeren en Louwman Exclusive wil graag een boot met trailer voor de deur zetten."

Overleg

Gijrath heeft deze dagen veel overleggen. Het liefst vergadert hij staand en nooit langer dan vijftien tot twintig minuten. "Er moet wel een duidelijk doel zijn. Lange vergaderingen zijn zinloos."

Met zijn bedrijf is hij nu al bezig met de beurs van volgend jaar. "Zoiets gaat nooit vanzelf. Als je dat denkt, kun je er beter mee stoppen."

"Waar ik bij deze editie benieuwd naar ben, is of onze eerste internationale editie van LXRY LIST aanslaat. Het is met 195 euro het duurste magazine ter wereld en weegt ruim drie kilo. Er staan rankingen in van onder meer de beste wijnen, restaurants en hotels ter wereld. In totaal zijn er twintig categoriën, samengesteld door journalisten uit de hele wereld."

Ook kijkt Gijrath uit naar de dagen na de opening. "De opening vergt veel van mij: iedereen wil aandacht. Mijn aandacht gaat grotendeels uit naar de media. Het is een heftige operatie. Op zaterdag is de druk er vanaf, da's altijd een fijne dag."

Niveau bewaken

Dit jaar wordt een recordaantal van vijftigduizend bezoekers uit binnen- en buitenland verwacht. "Ik heb ook mindere tijden meegemaakt. Zo rond 2011 begon het een beetje in te zakken en in 2014 kwam een ommekeer. Wij krijgen nu weer vaker te horen dat bedrijven mee willen doen. Als we de ruimte hebben om te groeien, zullen we dat zeker doen, maar we moeten ook een bepaald niveau hooghouden."

Internationale edities van de beurs, zoals in het verleden in Moskou en Shanghai, komen er voorlopig niet. "We hebben besloten Amsterdam als enige locatie van de beurs te houden. Amsterdam is hot, dus we hebben geen enkele reden om het ergens anders te doen. Wij zeggen in het buitenland: kom maar naar Amsterdam."

Lees andere interviews van de rubriek

Lokaal adverteren op NU.nl

Tip de redactie