Winnaar OHMF hoopt met netwerk ING ingang Brazilië te vinden

Erkenning, maar ook hulp bij het vinden van zakenpartners in nieuwe landen. Dat is wat de ondernemers verwachten die woensdag wonnen bij het Oranje Handelsmissiefonds (OHMF).

De tien winnaars krijgen minstens een jaar lang ondersteuning van de partners van het fonds, KLM, ING, MKB-Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken. Zo wist een ondernemer vorig jaar met behulp van de ambassade in Chili orders binnen te halen.

Één van de huidige winnaars, Sven van der Veen van Zazu, zegt in een reactie vooral hulp nodig te hebben met het zakendoen in Brazilië. Zo verwacht hij onder andere te kunnen profiteren van het netwerk van ING.

Kinderklokken

Sven van der Veen richtte vier jaar geleden met Nynke Bakker Zazu op. Het bedrijf maakt met ongeveer tien werknemers kinderklokken en slaaptrainers om kinderen langer te laten slapen. Brazilië moet voor Zazu, dat inmiddels in twintig landen actief is, de springplank worden naar de rest van het continent.

Hij legt uit simpelweg niet makkelijk een ingang te kunnen vinden in de Braziliaanse markt. "Hier moet je bij de Prénatals zijn, maar wie zijn de Prénatals in Brazilië?"

Het eerste dat hij gaat doen met de hulp van het fonds? "Ik denk dat ik Michaël van Straalen van MKB-Nederland uitnodig voor een kopje koffie."

Erkenning 

Voor Laurens Groen van het Rotterdamse Milgro betekent de prijs vooral erkenning. Milgro bestaat al 24 jaar, maar de oprichters zagen eerder niet de noodzaak om mee te doen voor een prijs.

Milgro levert producten en diensten op het gebied van afval- en grondstoffenmanagement. Onder andere in het Verenigd Koninkrijk ziet hij mooie kansen om de transitie van verbruik naar gebruik van grondstoffen verder uit te breiden.

Groen hoopt vooral te kunnen profiteren van de speeddates die worden georganiseerd met de ambassadeurs. Naast het Verenigd Koninkrijk wil hij ook graag in Spanje actief zijn. 

Lees meer over:

NUlokaal adverteren

NUwerk

Tip de redactie