'Albert Heijn gaat boodschappen niet gratis bezorgen'

Albert Heijn blijft kosten rekenen voor het bezorgen van boodschappen. De supermarkt gaat de concurrentie met nieuwkomers op dat vlak niet aan.

Dat zegt bestuursvoorzitter Dick Boer van Ahold in een interview met De Financiële Telegraaf.

Nieuwkomer Picnic wil boodschappen altijd gratis bezorgen. Andere concurrenten hebben acties waarbij het bezorgen kosteloos is. Zo rekent dochterbedrijf Bol.com geen bezorgkosten als de klant voor een bedrag van meer dan 20 euro bestelt.

"Maar in de wereld van de food, de dagelijkse boodschappen, zal dat niet gebeuren", zegt Boer tegen de krant. "Wij willen dat onze producten in de winkel evenveel kosten als op het web. En dat brengt met zich mee dat bezorgkosten noodzakelijk zijn. En echt, dat is geen hindernis."

Volgens Boer worden zijn klanten loyaler als ze hun boodschappen online bestellen. Ze schijnen meer in te kopen dan klanten die boodschappen in de fysieke winkel doen.

Lees meer over:

NUlokaal adverteren

NUwerk

Tip de redactie