Maaltijdboxbezorger Hellofresh heeft het aantal abonnees wereldwijd in het laatste jaar tot en met juni zien vervijfvoudigen. 

Dit meldt het bedrijf woensdag.

Eind juni had het concern 402.000 abonnees, een toename van 429 procent ten opzichte van eind juni 2014. De omzet nam ook met 408 procent toe naar 112,5 miljoen euro.

In juli bezorgde Hellofresh 4,4 miljoen maaltijden bij huishoudens in zeven landen op drie continenten. De dienst is naast Nederland ook actief in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Oostenrijk, België, Australië en de Verenigde Staten. 

Marketingbudget

Het Duitse concern, opgericht in 2011 in Berlijn, maakt niet bekend hoeveel marketingbudget is uitgegeven om de nieuwe abonnees binnen te halen. Het bedrijf geeft alleen cijfers over de brutowinst zonder marketinguitgaven meegerekend.

Zonder deze kosten was de brutowinst positief in zowel 2014 en de eerste helft van 2015. De brutowinstmarge ligt respectievelijk op 13,4 procent en 15,7 procent.

In Nederland, één van de eerste markten voor het bedrijf, was de brutowinst exclusief reclamekosten al vanaf de eerste helft van 2014 positief. 

Hellofresh haalde onlangs nog 75 miljoen euro op met een nieuwe financieringsronde. Hiermee zou het bedrijf in totaal 2,6 miljard euro waard zijn. 

Grootaandeelhouder van Hellofresh is het eveneens Duitse Rocket Internet, bekend van webwinkel Zalando.