Snappcar haalt in totaal ruim miljoen euro op via crowdfunding

Autodeelplatform Snappcar heeft met een nieuwe crowdfundingcampagne tot nu toe in 484.500 euro opgehaald. Samen met de vorige campagne in 2014 brengt dat het totaal op ruim een miljoen euro.

Dat maakt de onderneming dinsdag bekend.

828 particuliere investeerders staken inmiddels geld in het bedrijf via een zogenoemde converteerbare lening, die later kan worden omgezet in aandelen. Het bedrijf heeft nog een aantal dagen te gaan in de huidige campagne.

Snappcar is hiermee naar eigen zeggen het eerste bedrijf in Nederland zonder beursnotering waar particuliere investeerders voor 1 miljoen euro mede-eigenaar van zijn. Snappcar verwacht ook in de toekomst gebruik te blijven maken van deze vorm van crowdfunding.

Het geld zal onder meer worden gebruikt om extra medewerkers aan te nemen die zich op de Duitse en Deense markt kunnen richten, waar het platform ook actief is. Ook wil de onderneming zijn naamsbekendheid vergroten via reclamecampagnes.

Snappcar telt inmiddels ruim honderdduizend deelnemers, die met elkaar bijna vijftienduizend auto’s delen in Nederland, Duitsland en Denemarken.

Lees meer over:

NUlokaal adverteren

NUwerk

Tip de redactie