Na vijf jaar winst voor pensioenaanbieder Brand New Day

Pensioenaanbieder Brand New Day heeft in het afgelopen jaar een winst gedraaid van 680.000 euro. In 2013 boekte het concern nog een verlies van 230.000 euro.

Dit meldt Brand New Day vrijdag. Door een forse groei van het aantal klanten, werd een jaar eerder dan verwacht winst gemaakt.

Het aantal klanten nam met 28 procent toe naar ruim 104.000. Het aantal aangesloten bedrijven verdubbelde bijna van 550 naar ruim duizend.

Het toevertrouwde vermogen groeide met 38 procent naar 800 miljoen euro. Brand New Day verwacht dit najaar een vermogen van 1 miljard euro  te bereiken.

"Brand New Day is na vijf jaar definitief door de fase van startup heen. We groeien hard en maken winst", aldus directeur Kalo Bagijn.

"Onze nieuwe instroom kan zich meten met de instroom in vergelijkbare producten van de grote en middelgrote financials. Toen we vijf jaar geleden begonnen, verklaarde de branche ons voor gek met zulke lage tarieven."

Lees meer over:

NUlokaal adverteren

NUwerk

Tip de redactie