V&D komt met speciale winkel tijdens ramadan

De V&D in Den Haag gaat dit jaar speciale aandacht schenken aan de ramadan en het daaropvolgende Suikerfeest.

Dat maakt de warenhuisketen vrijdag bekend tijdens de presentatie van de nieuwe strategie. Het noodlijdende bedrijf wil over twee jaar weer winstgevend zijn.

Een van de nieuwe  strategieën bestaat uit het inspelen op regionale producten voor de lokale klanten.

"We weten dat er veel allochtonen in de V&D in Den Haag komen, maar zij kopen nog weinig producten", zegt Lilian Vos, directeur inkoop bij V&D.

Er komt tijdens de ramadan, de periode waarin moslims traditioneel vasten, een pop-up store. De accessoire-afdeling zal zorgen voor sjaals en hoofdoeken. La Place, de horecatak van V&D, moet de zoete hapjes verzorgen voor het Suikerfeest.

In dat kader komt V&D ook met een kledinglijn voor mensen met een maatje groter. "We zien dat mensen steeds groter en zwaarder worden, daar hebben we tot nu toe niet goed op ingespeeld", zegt Vos. 

In september wordt daarom in veertig filialen de eigen kledinglijn uitgebreid met grotere maten.

Lees meer over:
V&D

NUlokaal adverteren

NUwerk

Tip de redactie