V&D gaat zijn klanten betrekken bij het bedenken van nieuwe winkelconcepten. De bevindingen worden later dit jaar in drie vestigingen getest.

Het warenhuis nodigt iedereen die wil meepraten uit om zijn of haar mening te geven op een speciale website. Klanten kunnen hun mening geven over verschillende onderwerpen, zoals de sfeer op de winkelvloer, het assortiment en de prijsstelling.

"We weten dat de consument van nu en van de toekomst andere verwachtingen heeft van warenhuizen. Zo wil de consument dat er veel meer gebeurt op de winkelvloer", zegt ceo John van der Ent. "Natuurlijk hebben we daar zelf ideeën over en die toetsen we op deze manier bij onze klanten. Wij willen graag weten waar onze klanten blij van worden."

De geplaagde warenhuisketen probeert al jaren te vernieuwen en te concurreren met de groeiende onlinemarkt. De keten schrijft al jaren rode cijfers. Het verlies verdubbelde in 2013 van 19 miljoen euro naar 42 miljoen euro. In 2014 steeg het verlies naar 49 miljoen euro. 

Dit moet u moet weten over de problemen bij V&D