De onlineverkoop van het geplaagde warenhuisconcern V&D loopt goed.

Dat laat de topman van de dienstverlener aan e-commercebedrijven Docdata dinsdag weten in een toelichting op de jaarcijfers van zijn bedrijf.

Docdata handelt de onlineverkoop af van bedrijven als V&D, de Bijenkorf en Bol.com. Bestuursvoorzitter Michiel Alting von Geusau zegt blij te zijn dat V&D voorlopig gered lijkt te zijn, maar hij is benieuwd naar de koers van het bedrijf.

''De Bijenkorf heeft winkels gesloten en meer focus gelegd op internet. Die doet het goed. Welke route gaat V&D nu op?'', aldus Alting von Geusau.

De topman zegt dat een faillissement van V&D zijn bedrijf wel wat geld had gekost, omdat er nog uitstaande rekeningen zijn.

Volgens hem valt V&D net buiten de top tien van belangrijkste klanten van Docdata. ''Dus voor ons is het belangrijk dat V&D succesvol is.''

Gedroomde plannen V&D van Amerikaanse investeerder komen niet uit | Winkelen is in 2025 vooral een dagje uit

Dossier V&D | Video: Terug in de tijd van V&D