De omzet van discountketen Action is in 2012 gegroeid met 22 procent naar 873 miljoen euro.

De omzetstijging komt niet alleen voor rekening van bestaande winkels, maar ook door de opening van 52 nieuwe vestigingen.

Het bedrijfsresultaat steeg met 15 procent tot 99 miljoen euro, terwijl de investeringen zijn opgelopen met 62 procent naar 21 miljoen euro.

De keten is bezig uit te breiden in het buitenland. In 2012 ging de onderneming van start in Duitsland en eind vorig jaar opende de eerste winkel in Frankrijk zijn deuren.

Vestigingen

Dit jaar heeft Action tot nu toe 40 winkels geopend, waarvan zes in Duitsland en drie in Frankrijk. Dat brengt het totaal op 360 vestigingen. Het bedrijf verwacht in 2013 door te groeien naar 400 winkels.

Om de internationale expansiedrift van de onderneming te ondersteunen, wordt er een tweede distributiecentrum in Limburg gebouwd. Dit zal begin 2014 operationeel zijn en winkels in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk beleveren.

De discountketen verkoopt onder meer huishoudelijke artikelen, kantoorbenodigdheden, textiel en speelgoed tegen zeer lage prijzen. Het bedrijf profiteert van de economische crisis, die veel Nederlanders op koopjesjacht doet gaan.