Logo NU.nlNU.nl
  • Voorpagina
  • Net binnen
  • Populair
  • Algemeen
  • Economie
  • Sport
  • Media en Cultuur
  • Achterklap
  • Shop
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
    • Regio
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Thuis
    • Vakantie
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • NUfolder
    • NUshop
    • Tickets
Maandag 30 januari 2023 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Placeholder afbeelding NU.nl

‘Bereikbaarheid bedrijven ondermaats’

Door NUzakelijk

14 okt 2011 om 11:09Update: 11 jaar geleden
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail
AMSTERDAM – De telefonische bereikbaarheid van Nederlandse bedrijven is onder de maat. Telefoontjes worden niet tijdig beantwoord en ook wordt bellers niet altijd een alternatief geboden.

Dat blijkt uit de recent gepubliceerde Bereikbaarheidsbarometer van Synovate. Het onderzoeksbureau voerde 28.000 testoproepen uit in de publieke sector, gezondheidszorg, zakelijke dienstverlening en toeleveranciers.

Uit de barometer blijkt dat een flink deel van het Nederlandse bedrijfsleven er niet in slaagt aan de verwachtingen van bellers te voldoen.

Om te voldoen aan de bereikbaarheidsnorm van de barometer, moet 90 procent van de telefoontjes naar het algemene telefoonnummer tijdig (dat wil zeggen binnen 3 beltonen) worden beantwoord. De gemiddelde score komt uit op 71 procent.

Dat is een daling ten opzichte van vorig jaar, toen 76 procent van de telefoontjes naar het hoofdnummer tijdig werd beantwoord.

Directe nummers

De bereikbaarheid van medewerkers op hun directe telefoonnummers is wel verbeterd. In 2011 werd 45 procent van die telefoontjes tijdig beantwoord, tegenover 42 procent vorig jaar. Volgens de bereikbaarheidsnorm moet dat 80 procent zijn.

Onderverdeeld naar sector ligt de telefonische bereikbaarheid in de gezondheidszorg en zakelijke dienstverlening lager dan die in de publieke sector en onder toeleveranciers.

Alternatief

Als een oproep niet beantwoord wordt, verwacht een beller hulp om de persoon of afdeling later te bereiken of teruggebeld te worden. Gemiddeld biedt de helft van de bedrijven de beller een positief alternatief.

In de gezondheidszorg is de score op dit punt ‘bedroevend laag’: in slechts 14 procent van de gevallen krijgt de beller een alternatief aangeboden.

De belofte dat een beller later wordt teruggebeld, wordt in 3 van de 10 gevallen niet nagekomen.

Eerder

  • 25 sep 2011 om 09:11
    Telefooncentrales bedrijven doelwit crimineel
    Geen afbeelding beschikbaar
Beeld: NU.nl
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail

Lees meer over:

Bedrijven


Aanbevolen artikelen

Net binnen

  • 11:12
    Lifehack: Zo verstuur je foto's van de hoogste kwaliteit in WhatsApp
  • 11:00
    Website Universitair Medisch Centrum Groningen onbereikbaar door cyberaanval
  • 10:58
    Heb jij nog vragen over de gecancelde fusie tussen RTL en Talpa?
  • 10:54
    22 doden en tachtig gewonden bij explosie in Pakistaanse moskee

Meest gelezen

  • 1
    Fusie tussen RTL Nederland en Talpa Network is van de baan
  • 2
    Australië zoekt op route van 1.400 kilometer naar piepkleine radioactieve capsule
  • 3
    Ajax-spelers zijn positief over Heitinga: 'Hij brengt energie in de groep'
  • 4
    Turkije wil Finland toelaten tot NAVO, maar is strenger voor Zweden
  • 5
    NU+Weinig pers en geen Oranje boven: de Caribische reis van de koning


Nieuwsvideo's

  • Dit maakt de Leopard 2-tank speciaal en deze landen hebben ze
    Dit maakt de Leopard 2-tank speciaal en deze landen hebben ze
  • Inwoners Auckland halen hun huizen leeg na overstromingen
    Inwoners Auckland halen hun huizen leeg na overstromingen
  • Agent trekt man op nippertje uit brandende auto in Las Vegas
    Agent trekt man op nippertje uit brandende auto in Las Vegas
  • Japan opent automaat met walvisvlees
    Japan opent automaat met walvisvlees

  • Voorpagina
  • Economie
  • Sport
  • Media en cultuur
  • Overig
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
    • Regio
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Thuis
    • Vakantie
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy en cookiebeleid
    • Adverteren
    • Werken bij NU.nl
    • Verzekeringvergelijker
    • Cookie instellingen
  • Over NU.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy en cookiebeleid
  • Adverteren
  • Werken bij NU.nl
  • Verzekeringvergelijker

Volg ons op:

©2023 DPG Media B.V. – alle rechten voorbehouden