Hugo Boss verwacht dit jaar de winst en de omzet flink op te kunnen voeren. De kledingfabrikant denkt vooral meer klanten in Azië te gaan trekken, bleek donderdag.

De onderneming zei donderdag dat zowel de omzet als de operationele winst dit jaar met ''hoge percentages onder de 10 procent'' zal stijgen. Vorig jaar steeg de omzet met 4 procent tot 2,43 miljard euro, terwijl de winst met 7 procent toenam tot 565 miljoen euro.

Hugo Boss heeft de afgelopen tijd meer geïnvesteerd in nieuwe winkels en reclame in China.

Dit jaar wil het bedrijf, dat behalve kleding ook schoenen, parfums, tassen en andere accessoires maakt, tussen de 110 miljoen euro en 130 miljoen euro investeren. Dat geld wordt vooral gestoken in wereldwijde uitbreiding van het eigen winkelbestand en het opfleuren van bestaande winkels.

Hugo Boss verwacht dat de investeringen in de winkels die het zelf exploiteert zich dit jaar uitbetalen in de vorm van dubbelcijferige omzetgroei. De omzet uit de verkoop via de groothandel blijft naar verwachting stabiel.