Online magazine Buzzfeed verwacht volgend jaar een opbrengst van 120 miljoen dollar.

Dat meldt Bloomberg maandag op basis van ingewijden.

In 2013 had de website een omzet van 60 miljoen dollar. In eerste instantie werd een bedrag van 40 miljoen dollar veracht, maar dat bedrag werd halverwege het jaar bijgesteld omdat het bedrijf het beter deed dan verwacht: in 2013 zag de site haar bezoekersaantalen verviervoudigen.

Buzzfeed werd in 2006 opgericht door Jonah Peretti, die eerder de Huffington Post mede-oprichtte. De site werd vooral bekend door populaire lijstjes en plaatjes van katten, maar heeft inmiddels een redactie opgebouwd die ook langere verhalen over onder meer technologie, politiek en economie produceert.

Het verdienmodel van de site is niet gebaseerd op traditionele advertenties, maar op 'advertorials'; door bedrijven gesponsorde verhalen die door de redactie van Buzzfeed zelf worden geschreven. In september meldde het bedrijf dat het verwachtte dit jaar zo'n 600 tot 700 advertorials te schrijven.

Het bedrijf zegt winstgevend te zijn en heeft zo'n 300 medewerkers. In november had Buzzfeed 130 miljoen unieke bezoekers, het hoogste aantal tot nu toe.