'Klanten gebruiken nauwelijks sociale media'

Consumenten gebruiken nog nauwelijks sociale media om een klantenservice te bereiken. Driekwart van de consumenten geeft nu nog de voorkeur aan een telefoontje.

Op nummer twee staat e-mailcontact. Zo’n 20 procent van de ondervraagden wil het liefst een vraag per mail stellen. Dat blijkt donderdag uit een onderzoek van MarketResponse in opdracht van Randstad. 

Bijna 40 procent van de klanten overweegt in de toekomst een vraag via bijvoorbeeld Twitter of Facebook te stellen. Verder verwacht 57 procent dat bedrijven en consumenten vaker via zulke media zullen communiceren.

"Op basis van het onderzoek verwachten wij dat het gebruik van sociale media toeneemt, zeker onder de jonge generatie. Dat is iets om rekening mee te houden", schrijft Randstad. Ruim 80 procent van de jongeren tussen de 15 en 24 jaar gebruikt sociale media nu al meerdere keren per dag. 

Volgens Randstad is het inzetten van sociale media door ondernemingen wel erg afhankelijk van het soort bedrijf, de producten en de dienstverlening.

Lees meer over:
Tip de redactie