'Google concurreert met verzekeraar'

Verzekeraars in Europa verwachten de komende drie jaar concurrentie te krijgen van branchevreemde internetbedrijven als Google of Amazon. 

Dat komt naar voren uit onderzoek dat consultancybedrijf Accenture deed onder 78 Europese verzekeraars, waaronder drie grote in Nederland.

Volgens de onderzoekers is "de bedreiging van internetbedrijven zeer reëel omdat het verbeteren van de klantervaring in het DNA van deze organisaties zit".

De traditionele bedrijven onderkennen dit en investeren dan ook flink in de verkoop van hun producten via digitale kanalen, zoals mobiele apparaten en met de inzet van social media. Gemiddeld bedraagt de investering in de komende drie jaar 27 miljoen euro per verzekeraar, aldus de studie.

De onderzoekers schatten dat de verkoop van schade-, ongevallen- en levensverzekeringen in Europa via digitale media kan oplopen tot 25 miljard euro in 2016. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van de 12 miljard euro in 2012.

Lees meer over:

NUwerk

Tip de redactie