Ondernemers in Den Haag houden zich relatief weinig bezig met de mogelijkheden van nieuwe technologische ontwikkelingen. 

Dat bericht softwarebedrijf Exact op basis van een rondvraag onder een onbekend aantal Haagse ondernemers, naar aanleiding van de Week van de Ondernemer

Bijna een kwart van hen is 'niet veel bezig' met technologische ontwikkelingen. Zij hebben dan ook moeite om de vertaalslag te maken naar hun onderneming, stelt het softwarebedrijf.

Maar 35 procent van de Hagenaren is actief bezig om te kijken hoe technologische ontwikkelingen hun bedrijf kunnen verbeteren. Daarmee hebben zij een flinke achterstand op Rotterdam (46 procent), Utrecht (47 procent) en Amsterdam (56 procent).

13 procent beschouwt zijn winkel 'geopend' met enkel een laptop en internetverbinding. Dat percentage zou bij Rotterdammers op 38 procent liggen. 

20 procent van de ondernemers in Den Haag zegt online 'nauwelijks' zichtbaar te zijn. 

"Gelukkig is er een positieve keerzijde", stelt Exact. "Van de Haagse ondernemers die wel zichtbaar zijn online, geeft bijna driekwart aan dat zij zakelijke waarde halen uit hun online netwerk."