De omzet van de online pr-tool PressDoc groeit naar eigen zeggen hard in de VS.

"Sinds we betalingen in dollars accepteren, is de omzet uit Amerika verzesvoudigd", zegt technisch directeur Dennis van der Vliet. 

De website van PressDoc, waar bedrijven een digitale perskamer kunnen inrichten, is in het Engels. Maar er kon tot voor kort alleen in euro's worden betaald. Inmiddels komt bijna de helft van de omzet uit het buitenland, met Amerika als snelst groeiende markt.

PressDoc doet overigens geen uitspraken over de omzet, maar verwachten wel over 2013 'break even' te draaien. "Alle omzet gaat direct terug het bedrijf in, er is dus nog geen winst", aldus Van der Vliet.

Hij schrijft de groei van zijn bedrijf verder toe aan "gebruiksvriendelijkheid, het mooie design en toegankelijkheid". De dienst telt inmiddels 10.000 gebruikers, waaronder 1500 betalende klanten.

PressDoc heeft als Saas(Software as a Service)-model voor de pr-industrie een grote ambitie, zegt Van der Vliet. "Wat Salesforce.com heeft gedaan voor salesteams, willen wij doen voor de pr-industrie."