Het Nederlandse autodeelbedrijf Snappcar breidt uit naar Duitsland.

Via de maandag gelanceerde site Snappcar.de kunnen nu ook Duitse consumenten op zoek naar deelauto’s.

Snappcar denkt in Duitsland voet aan de grond te kunnen krijgen, omdat bijna een vijfde van alle Europese auto’s daar rondrijdt. "Een gemiddelde auto staat echter nog 23 uur per dag stil", aldus mede-oprichter Pascal Ontijd.

Het bedrijf verwacht snel te groeien in Duitsland, omdat het land veel grote steden telt, waar Snappcar het best werkt. Bovendien is duurzaamheid voor veel Duitsers belangrijk.

In Nederland telt de onderneming inmiddels 25.000 gebruikers en 2500 deelauto’s. De oprichters willen ook elders in Europa gaan uitbreiden.

Aanmelden

Particulieren kunnen zich gratis aanmelden bij het autodeelplatform. Wie zijn auto verhuurt, betaalt daarvoor tien euro per dag of vijf euro per halve dag. Daarbij is een verzekering inbegrepen.

In Nederland spelen ook autobedrijven als Toogethr en Mywheels in op de trend naar 'gedeeld consumeren'.