De Nederlandse startup Vigour.io heeft een investering van 500.000 euro binnengesleept om zijn techniek, waarbij applicaties en video’s op meerdere schermen tegelijk draaien, verder uit te werken.

Dat maakt het driekoppige team onder leiding van de jonge ondernemer Ramon van Duivenvoorden maandag bekend. Het groeigeld is voor het grootste gedeelte afkomstig van hub:raum, de investeringstak van Deutsche Telekom.

Vigour.io ontwikkelt een techniek om meedere schermen 'samen te smelten' tot één. Zo moet je gemakkelijk objecten van scherm naar scherm kunnen slepen, ook op smartphones en tablets. Ook wil de startup het makkelijk maken om je telefoon als afstandsbediening te gebruiken als er video's op een laptop worden afgespeeld.

Vigour werkte zijn concept uit bij het accelleratorprogramma Startupbootcamp Berlijn, maar is inmiddels weer neergestreken in Amsterdam. De oprichter van het van origine Amerikaanse Startupbootcamp Alex Farcet noemt Vigour een van de technisch sterktste teams die Startupbootcamp ooit heeft voortgebracht.

De dienst is voorlopig niet gericht op consumenten, maar zal door Vigour worden verkocht als 'white-label' aan mediabedrijven. Dat houdt in dat zij een eigen, aangepaste versie van de dienst kunnen maken en doorverkopen.

In een video leggen de makers van Vigour uit hoe de dienst werkt: