Het Nederlandse app-analyticsbedrijf Distimo breidt internationaal uit naar vier steden, te weten New York, San Francisco, Londen en Singapore.

Dat laat het bedrijf dinsdag weten.

De uitbreiding was nodig voor de internationale sales, zo zegt CEO Vincent Hoogsteder. Sinds de lancering vorig jaar van de dienst AppIQ, waarmee het bedrijf data en inkomsten van een individuele app kan analyseren, is het heel hard gegaan met Distimo. "Sales waren bijna onhoudbaar."

Het kantoor in New York is gekozen, omdat daar veel financiële instellingen zitten die hun beurshandel willen optimaliseren. "Zij kunnen bijvoorbeeld van TomTom en EA precies weten wat die bedrijven per dag verdienen met apps."

Het Nederlandse bedrijf is in San  Francisco aanwezig, omdat daar veel grote app-bouwers zitten. En in Londen omdat daar veel Europese hoofdkantoren  van internationale uitgevers zijn. Singapore is er voor de Aziatische markt. "Apps maken daar een enorme groei door."

Distimo behoudt zijn hoofdkantoor wel in Nederland. "We gaan wel verhuizen, maar blijven binnen Utrecht. De technische en analytische kennis willen we lekker lokaal houden."