Opnieuw problemen met internetbankieren van ING

Er waren dinsdagochtend opnieuw problemen met het systeem voor internetbankieren van ING. 

Vanaf 10.00 uur maakten honderden mensen op sociale media melding van de nieuwe storing. De bank meldde iets na twaalven dat de storing verholpen is. De storing was het gevolg van werkzaamheden om problemen in de dienstverlening te voorkomen, aldus ING op Twitter.

De bank sprak eerder van een korte storing van ongeveer 15 minuten, maar een woordvoerder erkende later tegenover NU.nl dat het systeem toch 'niet stabiel genoeg' bleek. "Het is wisselend. We zijn het aan het uitzoeken", aldus de zegsvrouw.

Woensdag gaf ING bij veel mensen het verkeerde saldo weer, wat leidde tot grote onrust. Vrijdag werd de bank getroffen door een cyberaanval, waardoor internetbankieren lange tijd niet mogelijk was.

De bank benadrukt dat er dinsdag geen sprake was van een DDoS-aanval.

Communicatie

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft dinsdag kritiek geleverd op de communicatie rond de storingen bij banken van de afgelopen weken.

Ronald Gerritse, voorzitter van de AFM, stelt dat de communicatie van ING op woensdag 'geen schoonheidsprijs' verdient. "Als er niet gecommuniceerd wordt, dan doet Twitter het wel. Mensen moeten snel weten wat er aan de hand is om het vertrouwen terug te winnen", zegt Gerritse.

Volgens de AFM-topman communiceren banken en verzekeraars sowieso weinig.

Lees meer over:
ING

NUwerk

Tip de redactie