'Crisis maakt werknemer meer serieus'

AMSTERDAM - Ongeveer 60 procent van de Nederlandse werknemers probeert de werkgever in tijden van crisis te helpen succesvol te zijn. De rol die de werkgever hierin speelt wordt uiterst serieus genomen.

Dat blijkt uit onderzoek van het Engelse bedrijf Mindjet onder 1005 Nederlandse werknemers, verspreid over diverse functies.

Vooral een aanpassing van de werkwijze is nodig om succesvol uit de crisis te komen, zo stelt 41 procent van Nederlandse directeuren.

Serieus

Een groot deel van de werknemers lijkt deze ernst in te zien. Meer dan de helft wil tijd vrijmaken om te veranderen van werkwijze, ondanks dat 22 procent van de werknemers stelt te veel werkt heeft. Een kleine meerderheid (53 procent) geeft aan dat hij of zij het belangrijk vindt dat het goed gaat bij het bedrijf.

Een kwart van de werknemers stelt dat hij of zij blij is dat ze überhaupt een baan hebben. Vooral werknemers met administratieve functie (30 procent) geven dat aan.

Lees meer over:

NUwerk

Tip de redactie