AMSTERDAM - Consumenten blijken erg gevoelig voor aanbiedingen bij supermarkten. De keuze van een supermarkt wordt namelijk gestuurd door het voordeel dat wordt geboden.

Dit meldt Mijngeld.nl

De meerderheid van de ondervraagden laat de supermarktkeuze sturen door aanbiedingen. Als consumenten de aanbieding van tevoren hebben gezien, worden deze aanbiedingen vaker gekocht dan wanneer het voordeel pas in de winkel wordt opgemerkt.

Digitaal zoeken naar aanbiedingen in de supermakt, is nog niet heel populair. 1 op de 9 consumenten geeft aan online te zoeken naar supermarktaanbiedingen.

Een ruime meerderheid van 80 procent vindt dat er voldoende keuzeaanbod aan supermarkten is. 68 procent van de consumenten kan in de buurt namelijk kiezen tussen 3 of meer verschillende supermarkten.

Het assortiment of winkelgemak zijn niet de belangrijkste redenen om een supermarkt te kiezen. Consumenten selecteren vooral op prijs: 40 procent laat de beslissing in grote mate afhangen van de prijzen die de supermarkt hanteert. 20 procent selecteert een supermarkt op de kwaliteit van producten en 18 procent kijkt vooral naar de locatie.