In De Partnership Verkiezing 2012 strijden Young Professionals en Managers uit het bedrijfsleven mee voor een van de twee awards met hun business case voor een investering in een ontwikkelingsland.

Als je rondreist in landen als Cambodja of Nepal ontkom je niet aan de armoede die je tegenkomt. Je eerste reactie is dat je iets wilt geven. Hoewel het misschien onschuldig lijkt om ballonnen of pennen uit te delen, werk je hierdoor mee aan het bevorderen van een cultuur van bedelen.

Het geven van boeken, kleding of schoolbenodigdheden aan een schooltje of ziekenhuis kan nuttig zijn, maar alleen als ze echt nodig zijn en eerlijk verdeeld kunnen worden. Toch is deze snelle en makkelijke oplossing meestal niet de beste optie.

Sawadee kiest daarom liever voor een duurzame oplossing door bij te dragen aan het project Sumba van ontwikkelingsorganisatie HIVOS. Op Sumba wonen 650.000 mensen die grotendeels in armoede leven.

Zij hebben nauwelijks beschikking over schone energie en elektriciteit. Hivos wil Sumba de komende tien jaar voorzien van 100 procent duurzame energie. Sawadee draagt hier graag aan bij.

Door zelf te doneren en door hun reizigers bij boeking een bijdrage van 10 euro te vragen. Inmiddels hebben Sawadee reizigers een bedrag van 13.880 euro gedoneerd. Samen met de bijdrage van Sawadee wordt hiermee de bouw van 18 biogasinstallaties mogelijk gemaakt.

Stem rechts op jouw favoriete Business Case voor de Business Development Award/Best Partner Award.

De Partnership Verkiezing is een initiatief van Social Enterprise Behold, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, NUzakelijk.nl, NCDO en Young Professional partners.

Hier lees je meer over de twee awards van De Partnership Verkiezing.

Kom ook op 21 november naar het Create2Change event bij Nyenrode