In De Partnership Verkiezing 2012 strijden Young Professionals en Managers uit het bedrijfsleven mee voor een van de twee awards met hun business case voor een investering in een ontwikkelingsland.

Agriterra & FrieslandCampina bestrijden samen ondervoeding in Kenia

Twee glazen melk per week méér voor iedere Keniaan is wat we winnen als we verspilling van lokale melk effectief bestrijden. Partners Agriterra en FrieslandCampina willen boeren onafhankelijk maken van de grillen van commerciële melkverwerkers door ze direct toegang tot de markt te geven.

Ongeveer een derde van de Kenianen is ondervoed, terwijl 1 miljard kilogram melk per jaar wordt verspild door tekortkomingen in de zuivelketen. Om dit te bestrijden komen we met een microfranchise concept. Coöperaties bieden boeren een goede prijs voor hun melk en produceren zelf diverse zuivelproducten. Lokale distributeurs zorgen voor een stabiel distributienetwerk.

Lokaal ondernemerschap, een gegarandeerde afzet en een goede melkprijs voor de boeren vormen het fundament voor een brede verkrijgbaarheid van betaalbare zuivel. Met jullie stemmen maken we het goede van melk voor alle Kenianen bereikbaar en werken we aan een duurzame ontwikkeling van Kenia!

Stem rechts op jouw favoriete Business Case voor de Business Development Award/Best Partner Award.

De Partnership Verkiezing is een initiatief van Social Enterprise Behold, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, NUzakelijk.nl, NCDO en Young Professional partners.

Hier lees je meer over de twee awards van De Partnership Verkiezing.

Kom ook op 21 november naar het Create2Change event bij Nyenrode