In De Partnership Verkiezing 2012 strijden Young Professionals en Managers uit het bedrijfsleven mee voor een van de twee awards met hun business case voor een investering in een ontwikkelingsland.

FairMail heeft als doel het doorbreken van de cirkel van armoede waarin kansarme jongeren zitten als gevolg van kinderarbeid. Dit doel bereiken we in Peru, India en Marokko door kansarme jongeren te trainen in fotografie en hun beelden te verkopen.

Elke jongere verdient 50 procent van de winst die FairMail maakt met de verkoop van zijn of haar foto’s om het eigen onderwijs te financieren. FairMail biedt de jongeren werkervaring, zelfvertrouwen en de mogelijkheid om te studeren.

Web-app

In Nederland worden hun beelden oa. verkocht via Post NL’s “Kaartwereld”. Dit is een web-applicatie waar de bezoeker via de PC of smartphone zélf een FairMail foto kan uitkiezen en hiermee een eigen wenskaart kan ontwerpen en schrijven. PostNL drukt deze af en verzendt de kaart direct naar de ontvanger.

FairMail is sinds 2006 een winstgevende onderneming die inmiddels meer dan 2 miljoen wenskaarten heeft verkocht in 14 landen. Hiermee is lokaal meer dan 225.000 euro verdiend door foto’s te maken van de lokale schoonheid die de gratis hulpbron is waarmee de jongeren hun toekomst kunnen verbeteren.

Met dit innovatieve concept kunnen consumenten met hun aankoop direct een bijdrage leveren aan het oplossen van het probleem van kinderarbeid.

Stem rechts op jouw favoriete Business Case voor de Business Development Award/Best Partner Award.

De Partnership Verkiezing is een initiatief van Social Enterprise Behold, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, NUzakelijk.nl, NCDO en Young Professional partners.

Hier lees je meer over de twee awards van De Partnership Verkiezing.

Kom ook op 21 november naar het Create2Change event bij Nyenrode