In De Partnership Verkiezing 2012 strijden Young Professionals en Managers uit het bedrijfsleven mee voor een van de twee awards met hun business case voor een investering in een ontwikkelingsland.

Twee miljard mensen krijgen te weinig vitaminen en mineralen binnen, en ruim de helft daarvan heeft zelfs chronisch honger. Dat moet worden aangepakt, anders maken andere ontwikkelingsdoelstellingen geen kans.

Ondervoede mensen reageren slechter op medicijnen, hebben moeite met leren en zijn minder productief. Daardoor blijven ze arm en afhankelijk van hulp.

Goede voeding zorgt voor een betere lichamelijke en geestelijke ontwikkeling en daardoor een hoger levensinkomen (tot wel 46% hoger). En uitbanning van ijzertekorten (de meest voorkomende vorm van ondervoeding) kan een land 20% productiever maken.

Voedselhulpmand

United Nations World Food Programme werkt samen met DSM al jaren aan innovatieve en betaalbare oplossingen om honger en armoede uit te bannen. De bedoeling is om minstens 80% van de “voedselhulpmand” van het United Nations World Food Programme te voorzien van extra vitaminen en mineralen, zodat mensen niet alleen overleven, maar ook tot bloei komen.

De samenwerking heeft al verschillende producten opgeleverd om het hongerprobleem in specifieke culturen aan te pakken. Bijvoorbeeld rijst verrijkt met vitaminen en mineralen, en zakjes met vitaminen en mineralen in poedervorm.

We hebben met onze producten, onze bewustmakingscampagnes én onze betrokken medewerkers al voor 12 miljoen mensen een verschil kunnen maken, en dat worden er nog veel meer.

Stem rechts op jouw favoriete Business Case voor de Business Development Award/Best Partner Award.

De Partnership Verkiezing is een initiatief van Social Enterprise Behold, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, NUzakelijk.nl, NCDO en Young Professional partners.

Hier lees je meer over de twee awards van De Partnership Verkiezing.

Kom ook op 21 november naar het Create2Change event bij Nyenrode