AMSTERDAM - Arnold van Dobben, zoon van de oprichter van de beroemde krokettenfabrikant, wil niet dat de merknaam Van Dobben uit de supermarkt verdwijnt. Dat zegt hij woensdag in de Telegraaf.

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) stelde vorige maand dat de merknaam Van Dobben binnen zes jaar uit de schappen van de supermarkt moet verdwijnen.

Dat is een voorwaarde voor de goedkeuring van de fusie tussen snackfabrikanten Ad van Geloven en Royaan, waar Van Dobben toe behoort. In de groothandel, snackbars en andere horeca mag het merk nog wel worden gebruikt.

Arnold van Dobben, die geen financieel belang meer heeft in het bedrijf, begrijpt niets van de eis van de NMa. "Als we nou ons hele merk Van Dobben moesten verkopen, dan begrijp ik het nog wel", aldus de telg uit de krokettendynastie.

"Dit is een merk doormidden hakken waaraan decennia is gewerkt, en dat nu nooit meer voor een goede prijs van de hand is te doen", klaagt Van Dobben.

De zoon van de oprichter kan de fusie echter niet tegenhouden. Het is aan de investeringsfondsen Lion Capital en NPM Capital, de eigenaren van beide snackfabrikanten, om te besluiten of ze aan de aanvullende eis van de NMa willen voldoen.