Research Africa

ZEIST - In De Partnership Verkiezing 2012 strijden young professionals en managers uit het bedrijfsleven mee met hun business case voor een investering in een ontwikkelingsland.

Maak alvast kennis met deelnemer Research Africa. Een interview met Young Professionals.

Wie zijn jullie? Waarom doen jullie mee met De Partnership Verkiezing?
“We werken met drie organisaties. Research Africa is in de lead voor deelname aan De Partnership Verkiezing. We hebben ervaring om kwalitatief hoogwaardige onderzoeken in ontwikkelingslanden op te zetten en resultaten op een toegankelijke wijze inzichtelijk te maken”, aldus Floor Montanus.

"Text to Change maakt gebruik van mobiele toepassingen voor het efficiënter en effectiever maken van hulpprogramma’s in ontwikkelingslanden en ondersteund Research Africa bij de onderzoeken. Professional Passionates ontwikkelt duurzame campagnes. We denken dat we met ons idee voor de Business Development Award een sterk, concreet en eenvoudig te realiseren concept in handen hebben om bij te dragen aan duurzame economische groei."

Waarom ligt de focus op ontwikkelingslanden?
"We dragen bij aan een betere welvaart voor mensen met lage inkomens, ook wel de Base of the Pyramid genoemd. Arjen Swank zegt hierover “Afrika is de snelst groeiende economie van de wereld. Deze Base of the Pyramid is goed te bereiken via mobiele telefoons. 53 procent van de inwoners in Afrika heeft een mobiele telefoon en dit aantal wordt elke dag groter. Veel bedrijven en ondernemers realiseren zich nog onvoldoende de marktpotentie van Afrika en de enorme kansen die ze in opkomende markten laten liggen. Wij spelen hier met onze business case op in!”

Waarom kunnen young professionals bijdragen aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen?
"Young professionals durven als pioniers steeds vaker de stap te maken risicovol te investeren in ontwikkelingslanden en opkomende markten. Ze beschikken over netwerkcapaciteiten en bewegen zich eenvoudig in zowel het publieke als private domein. Young professionals zijn de duwende kracht van MVO in bedrijven en organisaties en zien met een globale en verbindende visie marktkansen in opkomende markten."

Kunnen jullie een tipje van de sluier oplichten over jullie idee voor de Business Development Award?
"Onze case biedt een platform voor organisaties om een vraag te stellen aan de Afrikaanse bevolking. Iedereen kan via het online platform snel antwoorden krijgen op zijn vragen want de lokale bevolking participeert in quiz- en game format aan een onderzoek en draagt door middel van financiële incentives bij aan zijn eigen welzijn."

Vanaf 16 oktober kun je hier lezen over de business case van Research Africa en de andere deelnemers. Vanaf dan kun je stemmen!

 

Tip de redactie