AMSTERDAM – Marissa Mayer heeft delen van haar strategie voor Yahoo bekendgemaakt. Ondanks dat blijft de nieuwe CEO nog vaag over de plannen. Een nieuw directielid is één van de concretere maatregelen.

Ken Goldman, voormalig CFO van beveiligingsbedrijf Fortinet, vervangt Tim Morse als CFO bij Yahoo, zo meldt de Financial Times woensdag.

Mayer wil verder dat Yahoo zich meer op personalisering gaat richten, zowel qua inhoud als advertenties. Op deze manier moet het internetbedrijf meer gebruikers krijgen, zo zei Mayer tijdens een bijeenkomst van Yahoo-medewerkers over de toekomst van het bedrijf. 

Daarnaast stelde Mayer een ‘Rule of 100 million’ op, maar ging daar niet verder op in. Het betekent hoogstwaarschijnlijk het aantal gebruikers dat Yahoo voor een dienst moet hebben om er verder in te investeren.

Ook wil de CEO dat Yahoo zich klaar gaat maken voor de mobiele markt. Details daarover bleven wederom uit.

Aandeelhouders

Onder de aandeelhouders van Yahoo heerste onrust omdat verwacht werd dat het internetbedrijf veel geld uit zou geven aan vermeende overnames. Maar onlangs verkocht Yahoo de helft van zijn aandeel in het Chinese internetbedrijf Alibaba Group voor 4,3 miljard dollar. Hiervan wordt 3 miljard dollar uitgekeerd aan de aandeelhouders.