AMSTERDAM – Een Schotse snackbar die gefrituurde marsen aanbiedt is een doorn in het oog van de Mars zelf. Het concern wil nu dat er de snackbar duidelijk maakt dat de fabrikant de gefrituurde mars niet steunt.

Dit schrijft de Schotse krant The Scotsman woensdag. Mars vindt dat het frituren van de mars ingaat tegen het huidige marketingbeleid van het bedrijf, namelijk een “gezonde actieve levensstijl” te stimuleren.

Lorraine en Charles Watson frituren de mars al 20 jaar lang nadat een scholier vroeg of zijn mars niet met beslag in de frituur kon worden gegooid.

De Watson’s claimen dan ook dat daar de geboorte van de gefrituurde mars plaatsvond, die daarna navolging heeft gevonden op ander plekken in de wereld.

Beledigd

“Wij verkopen de gefrituurde mars al 20 jaar en dit is de eerste keer dat we van Mars hebben gehoord”, aldus Lorraine Watson. “Heb ik ze echt zo erg beledigd? Ik vind dat het zielig is dat het tot zoiets komt.”

Watson gaat geen zaak ervan maken en gaat een disclaimer op de menu’s zetten. “We zijn erg trots op het product.”

De zaken gaan ook goed voor de snackbar. Er worden per week 100 tot 150 gefrituurde marsen verkocht voor 70 cent per stuk. Vooral onder toeristen is het culinaire experiment erg populair.