Facebook krijgt steun van Coca-Cola en Ford

AMSTERDAM – Coca-Cola en Ford springen voor Facebook in de bres. De twee multinationals stellen dat reclame op het sociale netwerk wel degelijk zijn vruchten afwerpt.

Dat meldt The Wall Street Journal.

Coca-Cola en Ford steunen Facebook naar aanleiding van geluiden uit de industrie dat betaalde advertenties op het sociale netwerk niet zo effectief zouden zijn als gedacht.

Volgens de Amerikaanse krant hebben meerdere bedrijven tegenover Facebook vraagtekens gezet bij de waarde van advertenties op het sociale netwerk.

General Motors haalde een campagne van 10 miljoen dollar offline omdat de conversie naar verkochte auto’s tegenviel. Op dat moment was Facebook net bezig met de beursgang, een periode waarin mediastilte voor het bedrijf verplicht was.

Interactie

“Iemand die je merk leuk vindt op Facebook is meer geneigd over het merk te praten”, zegt Jim Farley van Ford. “De interactie die met de klant ontstaat zie je niet in traditionale media.” Joe Tripodi van Coca-Cola stelt hetzelfde. “Het kan alleen maar goed voor ons zijn”.

Ford en Coca-Cola maken deel uit van een panel waaraan Facebook constant feedback vraagt over de effectiviteit van advertenties. De twee bedrijven besteden ongeveer 25 procent van hun advertentiebudget uit aan online activiteiten.

Lees meer over:
Tip de redactie