Rechter steekt stokje voor tv-gids Telegraaf

AMSTERDAM - De Telegraaf moet per direct stoppen met het publiceren van de weekgegevens van tv-programma's.

Dat oordeelde de rechtbank in Amsterdam woensdag nadat de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), RTL Nederland en SBS Broadcasting een kort geding hadden aangespannen tegen het dagblad.

De Telegraaf gaf de afgelopen twee weken bij wijze van proef bij de zaterdagkrant een eigen tv-gids uit. Ook de komende vier zaterdagen was de krant van plan dat te doen.

Auteursrechten

De zenders zijn verbolgen omdat de krant zonder toestemming en zonder te betalen de programma-informatie publiceerde, terwijl die auteursrechtelijk zijn beschermd. De Telegraaf heeft uitsluitend toestemming voor het gebruiken van de tv-gegevens van de volgende dag.

De rechter legde het dagblad een dwangsom op van 200.000 euro per publicatie.

Lees meer over:
Tip de redactie