AMSTERDAM - Reclameman Aad Muntz is woensdag op 77-jarige leeftijd overleden. Hij is de bedenker van de bekende en bekroonde reclameslogan ‘Even Apeldoorn bellen’ van verzekeraar Centraal Beheer Achmea (vroeger Centraal Beheer). 

Daar werkte Muntz van 1969 tot zijn pensioen in 1995, de laatste 10 jaar als directeur reclame en pr.

Zijn zoon, de presentator en programmamaker Rob Muntz, heeft het overlijden donderdag bekendgemaakt. Aad Muntz werd in 1993 gekozen tot Reclameman van het jaar en is ook de auteur van het boek Reclame en zo, met bespiegelingen over verschillende marketingcampagnes. Verder was hij Officier in de Orde van Oranje-Nassau.

Muntz bedacht de slogan ‘Even Apeldoorn bellen’ zelf. De tekst wordt sinds het midden van de jaren ’80 gebruikt in de humoristische reclameuitingen van Centraal Beheer (Achmea). Die werden regelmatig bekroond met de reclameprijs Gouden Loeki.

Muntz was al langere tijd ziek.

Hier kan een reclame spotje van 'Even Apeldoorn bellen' worden bekeken