AMSTERDAM – De Finse ontwikkelaar van Angry Birds, Rovio Entertainment, is in gesprek met een aantal Chinese internetbedrijven over nieuwe methoden van online distributie. Hiermee wil het de spelersmarkt vergroten.

Dat zegt Henri Holm van Rovio Azië in een interview met persbureau Bloomberg.

Rovio is in gesprek met het bedrijf achter de grootste zoekmachine van China, Baidu, maar ook met andere grote Chinese internetbedrijven als Youku, Sina en Tencent.

“De mobiele markt in China groeit exponentieel, wij willen hierop inspelen door samen met Chinese bedrijven te zoeken naar nieuwe oplossingen om op meer platformen te lanceren”, aldus Holm. Baidu ontwikkelt bijvoorbeeld eigen mobiele diensten waarop Rovio zijn game kan uitbrengen.

Onlangs lanceerde de ontwikkelaar een nieuwe versie van Angry Birds. In totaal is de serie 100 miljoen keer gedownload in China en daarmee is het een van de populairste games in het land van dit moment. Het bedrijf verdient geld met advertenties in de gratis variant van de game, maar vooral de merchandise doet het goed in Azië.