AMSTERDAM – De Nederlandse kortingsite Dealsforkids.nl boort een nieuwe markt aan: ouders en hun kinderen. Op de website kunnen ouders kortingen krijgen op dagelijkse kinderproducten of -diensten.

Dealsforkids.nl is maandag gelanceerd.

Initiatiefnemer Saco Koelma richt zich op de niche ouders en kinderen omdat het volgens hem in deze tijden duur is om kinderen te hebben. “Mijn omgeving bestaat uit veel ouders, en bij de opvoeding komt nogal wat kijken”.

Elke dag verschijnen er nieuwe aanbiedingen, die per stad of landelijk worden ingedeeld. Voorbeelden zijn kortingen op kleding, pianolessen of eten bij een pannenkoekenrestaurant.

Groupon

Dealsforkids.nl lijkt qua functionaliteit op kortingsite Groupon, maar dan zonder garanties die de kortingsite eventueel niet kan nakomen. Groupon staat al enige tijd onder druk vanwege teleurstellende resultaten voor bedrijven die via de site diensten aanbieden.

Groupon zou namelijk garanderen dat klanten terug zouden komen, terwijl dat in de praktijk tegenvalt. “Wij zien Dealsforkids meer als marketingkanaal voor het bedrijf”, zo laat Koelma weten.

Kortingsite Groupon concurreert met de vele klonen op basis van marges. “Wij doen dat niet, wij denken mee met de ondernemers”, aldus Koelma. De site hanteert dan ook geen minimum aantal kopers van de deal om de korting door te laten gaan. Dealsforkids verdient geld door een commissie per doorgestuurde klant te ontvangen.

Niche

Koelma denkt dat niche-kortingsites veel toekomst hebben: “Je kan simpelweg niet een Groupon of een eBay klonen, daar kom je niet tussen. Ik denk dat er steeds meer kortingsites binnen een niche zullen verschijnen”.