Wie wint de lustrumeditie?

Voor de vijfde keer organiseert de InterCompany Association (ICA) de verkiezing voor Young Professional of the Year. Twintig grote bedrijven dingen mee naar deze prijs.

ICA is het grootste netwerk van Young Professionals in Nederland. In totaal zijn ruim 45 bedrijfsjongerenverenigingen van topwerkgevers aangesloten bij ICA.

Dit jaar hebben twintig bedrijven zich aangemeld om te strijden om de verkiezing. De deelnemende bedrijven zijn: Accenture, Achmea, ASR, Atos, Delta Lloyd, DHV, DSM, Ernst & Young, Essent, ING, KPN, Logica, Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, PwC, Royal Haskoning, Siemens, SNS Reaal, Sogeti, Tata Steel en TNO.

Het is de kans voor de bedrijven om hun Young Professional letterlijk een gezicht te geven in hun eigen organisatie en naar buiten toe.

Op weg

Een verkiezing is niet mogelijk zonder kandidaten. Tot 29 februari 2012 zijn de twintig bedrijven intern druk bezig om de juiste kandidaat te selecteren die de organisatie mag vertegenwoordigen op de landelijke verkiezing.

Naast kandidaten is een verkiezing pas mogelijk als het door iemand georganiseerd wordt. Achter de schermen wordt hard gewerkt door een zestal jonge ambitieuze personen om de verkiezing tot een succes te maken. Kijk bij bij het bericht Achter de schermen wie het zijn.

Tenslotte is een verkiezing pas mogelijk als er financiële middelen zijn. We zijn als YPY – commissie dan ook hard op zoek naar sponsors. Het kan een financiële bijdrage zijn in ruil voor exposure op deze website en andere uitingen of juist dat een product gesponsord wordt.

Denk aan de rode loper of de champagne die te sponsoren is op de finale. Alle mogelijkheden zijn bespreekbaar, zie Sponsors voor meer informatie.

De verkiezing

Dit jaar is het thema “Dromen, Durven, Doen”. Aan de hand van dit thema en een aantal criteria worden de twintig kandidaten getoetst en gewogen door de jury. Zie bij Thema een nadere uitwerking van wat “Dromen, Durven, Doen” betekent.

De kandidaten worden beoordeeld tijdens diverse activiteiten; Meet the Nominees (1 dag), een Caseday (2 dagen) en het campagne voeren voor zoveel mogelijk stemmen (circa 5 weken). Meer informatie over de afzonderlijke activiteiten wordt bekend gemaakt onder de betreffende kopjes.

Hoe te volgen

Deze pagina blijft up-to-date; zodra er meer bekend is over bijvoorbeeld de inhoud van de dagen, wie de kandidaten zijn en wie in de jury zitten, dan is dat hier te vinden.

Volg de verkiezing via Facebook (ICA YPY 2012) en Twitter: @ICAnieuws

Tip de redactie