AMSTERDAM - Kabel- en mediabedrijf UPC telde in Nederland eind vorig jaar 1,8 miljoen televisieklanten, waarvan 1 miljoen digitale aansluitingen tegen nog geen 900.000 een jaar eerder.

Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

Het aantal internetklanten kwam 100.000 hoger uit op 944.000 en 844.000 mensen namen telefoniediensten af, ook een stijging van ruim 100.000.

UPC stelt vooral succesvol te zijn geweest met de verkoop van de alles-in-een-pakketten, met televisie, internet en telefoon. De omzet groeide met 43,3 miljoen naar 914,9 miljoen euro.

Klanten namen eind 2011 gemiddeld twee diensten af bij UPC. Het bedrijf zette het afgelopen jaar in op een "sterke verbetering'' van de klantenservice en netwerkbeheer en kwam met een gratis telefoonnummer voor telefonieklanten.

UPC Holding, het moederbedrijf van UPC en een indirecte dochter van Liberty Global, behaalde over 2011 een 7 procent hogere omzet van 4,01 miljard euro, het bedrijfsresultaat kwam uit op 914 miljoen euro.

Ziggo

Topman Mike Fries van Liberty Global stelde donderdag tijdens een persconferentie dat hij in Nederland kijkt naar mogelijkheden tot uitbreiding wanneer deze zich voordoen. ''Het is een grote markt'', aldus de bestuursvoorzitter.

De Telegraaf meldde dat Liberty een bod voorbereidt op concurrent Ziggo. ''Voor zover mij bekend is Ziggo van plan om naar de beurs te gaan'', aldus Fries.