AMSTERDAM – Ondanks de moeilijke economische tijden, koesteren ondernemers voor 2012 nog steeds ambities die verder reiken dan alleen het overleven van de crisis. Dat blijkt uit reacties op de twitteroproep van NUzakelijk om nieuwjaarsvoornemens door te geven.

NUzakelijk-lezers bleken vooral duurzaam en geïnspireerd het volgend jaar te willen gaan ondernemen. Zo twitterde ‘Aker Consultancy’ de goede voornemens: “denken in verbindingen, kansen, maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen”. Ook ‘Ponterius’ liet weten “eerlijk, creatief, enthousiast en betrokken” zaken te gaan doen.

Hoewel veel ondernemers wel refereerden aan de crisis, probeerden ze er een positieve draai aan te geven. Teksten als “de crisis niet als belemmering zien, maar als uitdaging!”, “Ik ga voor maatschappelijk leiderschap en positieve groei, juist nu!” en “in 2012 gaan ontwikkelingen wederom sneller, sta te popelen om mee te doen en er van te genieten!” passeerden de revue.

Slechts in een enkele reactie klonken ook de nadelen van de crisis door. Zo schreef ‘Easy Creators’: “Mijn voornemen? Bezuinigingen anno 2012, net als de overheid simpelweg alles duurder maken”.