Bedrijf brengt gamen naar het urinoir

AMSTERDAM - Het Britse bedrijf Captive Media heeft een nieuw gebruik van toiletreclame geïntroduceerd. Tijdens het plassen kunnen mannen een spel spelen in het urinoir.

Dit meldt persbureau Reuters in een reportage. Toiletbezoekers zien boven het urinoir een scherm met een spel dat zij kunnen besturen met hun urine. Infrarood-sensoren in het urinoir meten precies waar de man plast.

Het bedrijf verwacht met deze manier van reclame dat de toiletbezoekers meer betrokken raken bij een merk, en dat het spel de volledige aandacht van de consument opeist tijdens het spelen. Voor en na het spelen wordt een bewegende reclame getoond. Captive Media verwacht veel kansen ter promotie van een adverteerder.

Toiletreclame is in bijna elke horecagelegenheid te vinden, en wordt steeds creatiever. Nederlandse marktleider Altermedia is bijvoorbeeld in bespreking om in het buitenland succesvolle formules als productsampling op het toilet te introduceren.

Tip de redactie