Yahoo introduceert 'levende' advertentie voor tablets

AMSTERDAM – Samen met Toyota heeft Yahoo de eerste 'Living Ad' ontwikkeld voor de iPad. De interactieve advertentie moet adverteerders een betere mogelijkheid bieden om klanten het product te laten ervaren.

Een aantal weken nadat Yahoo zijn eerste iPad-magazine heeft uitgebracht zijn nu de eerste interactieve advertenties toegevoegd.

De advertentie is een combinatie van een tv-commercial en online reclame. Dat betekent dat de advertenties bewegen, maar ook te manipuleren zijn door aanraking of beweging van de tablet. De reclame is geïntegreerd met de redactionele content en staat dus niet op aparte pagina's. Omdat de beweging vrij subtiel is, hebben lezers echter geen hinder van de advertentie.

Volgens onderzoek van Yahoo kijken gebruikers dankzij de Living Ad gemiddeld twee keer zo lang naar de reclame dan normaal het geval is. Daarnaast zijn mensen positiever over het merk na het zien van de interactieve advertentie.

Afhankelijk van de lengte, het beeldmateriaal en de mate van interactie kost het maken van de advertenties tussen de 200.000 en 500.000 dollar. Op het moment is Toyota de enige partner van Yahoo, maar het bedrijf verwacht in 2012 meer deals te sluiten.

Lees meer over:
Tip de redactie