T-shirts kopen uit een automaat

AMSTERDAM – Het kledingbedrijf ‘Threadless’ is een experimenteert met een automatische kiosk gestart om mensen die niet online shoppen bekend te maken met hun merk. Fysieke aankopen worden op een digitale manier aangeschaft.

Samen met het bedrijf Coinstar is het kledingbedrijf de test begonnen op enkele lokaties in Chicago, laat het bedrijf weten aan een lokale nieuwssite. Coinstar staat in Amerika ondere andere bekend om automaten waar video’s gehuurd kunnen worden.

Het aanbod T-shirts in de Threadless-machine is gelimiteerd, althans kleiner dan het aanbod op internet, maar de aanschaf kan wel direct worden meegenomen. Klanten kunnen betalen met creditcard of prepaid kaarten.

Naar de mensen toe

Op het moment zal het project nog niet uitgebreid worden, maar Threadless laat wel zien hoe winkels op een relatief goedkope manier naar de mensen toegebracht kunnen worden. Omdat nog steeds fysiek veel gewinkeld wordt, is het voor Threadless een interessant experiment om te zien of het merk hierdoor groeit. 

Supermarktketen Tesco doet iets soortgelijks in Zuid-Korea met een virtuele supermarkt in fysieke vorm. Het verschil met de machine van Threadless is dat producten niet direct meegenomen kunnen worden.

Tip de redactie