AMSTERDAM – De Amerikaanse supermarktketen Wal-Mart heeft het plan een sociaal netwerk in zijn winkels te integreren, waardoor consumenten elkaar beter moeten kunnen helpen.

Dit meldt website PSFK. Het sociale netwerk moet het voor klanten van Wal-Mart onderling mogelijk maken via hun smartphone vragen te stellen over producten en deze te beantwoorden, meningen te geven en andere consumenten te wijzen op aanbiedingen.

Het sociale netwerk moet uiteindelijk in elke winkel van Wal-Mart aanwezig zijn. Details van de plannen zijn nog onbekend.

De integratie van een sociaal netwerk is onderdeel van Wal-Marts e-commerce-afdeling @WalmartLabs. Eerder dit jaar nam de supermarktketen de e-commerce startup Kosmix over, welke is overgegaan in @WalmartLabs.

Door middel van het sociale netwerk lijkt Wal-Mart zijn bereik nog groter te willen maken. Met 10,5 miljard klantenbezoeken per jaar is Wal-Mart de grootste retailer ter wereld. Online trekt de keten jaarlijks 1,5 miljard klanten.