Startup crowdsourcet advertentienetwerk

AMSTERDAM - De Deense startup InfluAds denkt een manier te hebben gevonden om advertenties relevanter te maken. Het bedrijf laat uitgevers als blogs en nieuwssites een eigen advertentienetwerk maken.

InfluAds is een voorbeeld van crowdsourcing, waarbij de gebruikers zelf een dienst ontwikkelen of er suggesties voor geven. Het doel is dat de uitgevers één zorgvuldig opgestelde advertentie per pagina laten zien. De uitgever geeft zelf aan waar de advertentie geplaatst wordt.

Op deze manier ontstaan er volgens InfluAds meer relevante advertentieruimte en kunnen adverteerders hun doelgroep beter bereiken. De startup wil met dit model het kaf van het koren scheiden in de online advertentiemarkt. InfluAds kiest dan ook alleen de meest relevante websites die mee mogen doen als uitgever.

Inmiddels doen meer dan tweehonderd websites mee met het advertentienetwerk, ingedeeld in niches als 'web development', 'art & technology' en 'fashion'. InfluAds wordt gefinancierd door Kima Ventures, een investeerder in startups.

NUwerk

Tip de redactie