De tweede Crusj reis is een feit. Wederom geslaagd, leuke mensen, goed weer, mooie activiteiten, alles klopte gewoon. Sommige dingen gingen nog een beetje klungelig omdat we voor het eerst de reis op deze locatie aanboden.

Gelukkig werd dit, doordat alles voor de rest wel klopte, door de vingers gezien. De lieve bedankwoorden en kaarten waar iedereen wat op had geschreven, voelden echt als een kroon op ons werk.

Het directe contact zorgt ervoor dat je een enorm goed inzicht krijg in wat je klant wil en hoe hij/zij de reis ervaart. Dit alles draagt bij tot onze groei.

In de eerste plaats groeien we doordat we ons aanpassen aan de wensen van onze klant en we horen wat hij/zij wil. Omdat we een startend en klein bedrijf zijn kunnen we flexibel zijn en ons product aanpassen waar nodig.

Heilig

Dit is iets wat je als ondernemer, ook als je groeit, vol moet blijven houden. We zijn dus constant bezig met het verbeteren van ons product en de feedback van onze klant is heilig voor ons.

Onze klanten hebben de reis als zeer positief ervaren. Hierdoor krijg je, naar alle waarschijnlijkheid, veel mond-op-mond reclame, wat uiteindelijk de beste reclame is.

Bovendien is men Crusj actief aan het promoten op de social media en krijg ik testimonials opgestuurd voor de site.

Taboesfeer

Single reizen hangen nog een beetje in de taboesfeer, maar ik ben ervan overtuigd dat dit belachelijke taboe nu echt doorbroken gaat worden. Hierdoor hopen we natuurlijk dat er een groei gaat komen in het aantal boekingen.

Tot slot groeien we qua aanbod. We hebben er ooit bewust voor gekozen om alleen strandvakanties aan te bieden, maar door de feedback van onze klant hebben we besloten dat we meer moeten gaan doen.

De eerste stap is gezet door ook een reis voor een andere leeftijdscategorie aan te bieden, maar we gaan onder andere ook wintersportreizen aanbieden. Groeien gaat helaas niet zonder de nodige stress gepaard, maar ik heb alle vertrouwen in onze klanten en in ons product.

Emma Blanchard is oprichter en mede aandeelhouder van Crusj, een reisorganisatie voor singles, en happzy, de onafhankelijk selectie van restaurants in 165 Europese steden (live in juni 2011).