Plus pakt voetbalplaatjes terug

DE BILT - Supermarktketen Plus heeft na drie jaar de voetbalplaatjes terug. Zes jaar geleden kwam het bedrijf als eerste met de befaamde plaatjes op de markt, die een ware hype veroorzaakten.

Nadat Plus er niet uitkwam in de onderhandelingen met de Eredivise CV, gingen het contract en de plaatjes naar concurrent Albert Heijn.

''Achteraf heel jammer, maar we zijn trots ze weer terug te hebben want je ziet de impact op de klanten'', zei commercieel directeur Eric Leebeek van Plus woensdag.

Contract

Plus heeft nu een contract met Eredivisie CV tot en met het seizoen 2013/2014. ''Er komt meer terug dan alleen de plaatjes.'' Aan de nieuwe serie plaatjes wordt nog volop gewerkt. ''We werken aan een versie 3.0 om ze toch weer vernieuwend te maken'', aldus Leebeek.

Wat de hele operatie kost, wil Plus niet zeggen. Dat het de supermartketen wat oplevert, lijkt evident.

De te behalen extra omzet is volgens Leebeek sterk afhankelijk van de uitvoering en van wat de rest van de markt doet. ''Het zal in ieder geval tot behoorlijke plussen leiden.''

Acties

Volgens Leebeek moet de samenwerking met de Eredivisie worden gezien als meer dan een loyaliteitsactie. ''We willen voor iedereen het maximale eruit halen.'' De supermarkt zet dan ook sterk in op acties met gezonde producten, aangezien sport ook gezond is, en komt met bijvoorbeeld in elke supermarkt de mogelijkheid om vers sap te tappen.

En Plus wil meer halen uit zijn lokale aanwezigheid. ''We willen met Eredivisie ook de regionale verbintenis benadrukken, bijvoorbeeld door acties met toegangskaarten van de regionale clubs.'' De nieuwe plaatjes laten in ieder geval nog op zich wachten tot bekend is welke speler komend seizoen bij welke club speelt.

Plus Retail is onderdeel van de Sperwer Groep. De keten telt 269 winkels, ruim 1200 medewerkers en behaalde vorig jaar een consumentenomzet van meer dan 1,9 miljard euro.

Lees meer over:
Tip de redactie