'Abonnementmodel' breidt uit naar tandenborstels

AMSTERDAM - Een Scandinavisch ontwerpbureau en een Japans bedrijf in mondverzorging laten een opvallende samenwerking zien. Zij maken het mogelijk een abonnement op tandenborstels af te sluiten.

Onder de naam Yumaki kunnen consumenten elke drie maanden voorzien worden van een nieuwe tandenborstel. Na deze periode wordt het door tandartsen aangeraden om van tandenborstel te wisselen.

Ook kan de consument er voor kiezen per maand of per twee maanden een nieuwe tandenborstel te laten bezorgen. De collectie bestaat uit 18 verschillende designs en wordt elk jaar vernieuwd. De tandenborstels kosten tien dollar per stuk; een abonnement voor een nieuwe tandenborstel per drie maanden kost 35 dollar. Yumaki verzendt de tandenborstels wereldwijd.

yumaki3

Abonnementmodel

De samenwerking tussen de twee bedrijven speelt in op het steeds populairder wordende abonnementmodel van producten. Vooral in kleding zijn er diverse startups gebaseerd op het abonnementsmodel. Het Nederlandse Sokabonnement.nl bijvoorbeeld stuurt twee keer per jaar nieuwe sokken naar de gebruiker. Ook lingerie, diverse onderkleding, kunst en zelfs lippenbalsem worden al langer via het abonnementsmodel verkocht.

Tip de redactie